شهید سلیمانی، مرد ایجاد فرصت از محدودیت ها

در چهارمین نشست از سلسله نشست های «قهرمان ملت، قهرمان امت» موضوع « ترور مجازی شهید سلیمانی » مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
شهید سلیمانی، مرد ایجاد فرصت از محدودیت ها

محمدمهدی رحیمی فعال حوزه رسانه  بیان کرد:

در مدیریت فضای مجازی باید بستر اعمال حاکمیت را تقویت کنیم/ شهید سلیمانی مرد ایجاد فرصت از محدودیت ها بود.

در ایام سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی چهارمین نشست از سلسله‌ نشست‌های «قهرمان ملت، قهرمان امت» از سوی کانون اندیشه جوان با حضور آقای محمدمهدی رحیمی، فعال رسانه و معاون خبرگزاری مهر به موضوع «ترور مجازی شهید سلیمانی» در قالب نشست زنده مجازی در اینستاگرام برگزار شد.

رحیمی در این نشست با اشاره به اینکه سانسور و ترور مجازی به تارگی به عنوان یک پیوست عملیاتی برای عملیات های تروریستی کشورهایی نظیر آمریکا و اسراییل به شمار می‌رود، بیان داشت: اگر تصور ما این باشد که دشمنان ما در ترور فیزیکی سردارسلیمانی به اهداف خود یعنی تغییر معادلات منطقه ای و ایجاد فضای رعب و وحشت و زورگویی موفق شده اند آن‌وقت می‌توان گفت که در فضای مجازی نیز به این هدف دست یافته‌اند.

وی افزود: دیدیم که نه تنها این اتفاق رقم نخورد بلکه  همانظور که در واقعیت و در منطقه سیاست‌هایشان با شکست مواجه شد، در نگاه فرهنگ عمومی نیز آزادی بیان غربی به چالش کشیده شد و می‌بینیم که در یک‌سال اخیر نه‌تنها فعالیت‌­ها پیرامون شهادت سردار دلها کاهش نیافته بلکه زمینه‌های خلاقت و دور زدن این محدودیت‌ها از جانب فعالان این عرصه تقویت شده‌است.

معاون خبر خبرگزاری مهردر ادامه گفت: باید توجه داشته باشیم که فرصت­های فضای مجازی و اینترنت از تهدیدهای آن بیشتر است. از طرفی عقل حکم می­کند که انسان جایی سرمایه ­گذاری کندکه قواعد بازی را دشمنش تعیین نکند. بنابراین ما باید زمینه این ترورها را با ایجاد یک بستر امن از طریق شبکه ملی اطلاعات از بین ببریم. امروز در کشور ما انگار که داریم برعکس عمل می­کنیم و به جای وفاق و وحدت در تصمیم­گیری درگیر دعواهای اصطلاحا حیدری-نعمتی شده ایم.

رحیمی ضمن انتقاد از نهادهای تصمیم­گیر در خصوص  فضای مجازی کشور در زمینه اعمال حاکمیت در این عرصه، بیان داشت: باتوجه به این مساله که فضای مجازی امروزه به عنوان یکی از شئون زندگی روزمره مردم مطرح است، باید مراقب باشیم تا آلودگی هایی که از سوی صحنه گردانان این عرصه وارد فضای مجازی می­شود، جوانان و نوجوانان ما را که ادامه­دهندگان مکتب و راه شهیدسلیمانی هستند،آلوده نکند و اندیشه­ های آنان را نسبت به انقلاب و راه امام ره دچار خدشه نکند. اینگونه نباشد که مدیران شبکه­ های اجتماعی نظیر اینستاگرام که بی هیچ تعهد و پاسخگویی، در کشورهای مثل ما حضور پررنگ دارند و بیشترین پهنای باند را به خود اختصاص داده­ اند فعال باشند.چرا که جامعه هدف برای آن­ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و اینطور نیست که محدود شدنشان در این جوامع برایشان بی اهمیت باشد. این فقط در ایران نیست و کشورهایی مثل آلمان هم این محدودیت هارا به نحو سختگیرانه ای اعمال می­کنند و این شبکه های اجتماعی در قبال فعالیت های ضد حاکمیتی در محیطشان موظف به همکاری با دولت­ها هستند.

او در خاتمه این نشست گفت: شهید سلیمانی مرد ایجاد فرصت از تهدید و تحریم بود، او و یارانش با دست­های خالی کارهای ناشدنی را ممکن ساختند. من معتقدم که این اتفاق در عرضه فضای مجازی و اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی در این عرضه می­تواند رقم بخورد.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.