نشست‌های علمی «ارمغان فرنگ»

این نشست‌ها دوشنبه 29 دی و چهارشنبه 1 بهمن ساعت 21 در صفحه اینستاگرامی کانون اندیشه جوان به آدرس @canoon_plus  برگزار خواهد شد.
بازرگان و خنثی بودنِ علوم مدرن

 

 

نشست‌های علمی «ارمغان فرنگ»

کانون اندیشه جوان در نظر دارد تا به بهانه بیست و ششمین سالگرد درگذشت مهدی بازرگان، نشست‌هایی به مدت دو شب با موضوعات « نسبت علم و دین در اندیشه روشنفکران دینی»،«نسبت دین و سیاست در افکار مهدی بازرگان» برگزار نماید.

این نشست‌ها دوشنبه ۲۹ دی و چهارشنبه ۱ بهمن ساعت ۹ شب در صفحه اینستاگرامی کانون پلاس به آدرس @canoon_plus  برگزار خواهد شد.

 

شب اول:

«نسبت علم و دین در اندیشه روشنفکران دینی»

نحله نوانديشي ديني با رويکرد علم گرايانه به پيش قراولي مهدي بازرگان به دليل صبغه برون ديني و تاکيد مفرط بر بهره گيري از آموزه هاي پوزيتيويستي و کارکردگرايانه، مقومات اصيل درون ديني را به محاق مي برد و در نهايت در وادي سکولاريزم و تلقي حداقلي از دين در مي­غلتد.

به بهانه بیست و ششمین سالگرد درگذشت مهندس بازرگان قصد داریم تا در اولین نشست از سلسله‌ نشست‌های «ارمغان فرنگ» با حضور دکتر محمدرضا قائمی نیک به موضوع «نسبت علم و دین در اندیشه روشنفکران دینی» به گفتگو بنشینیم.

بدین وسیله از شما همراهان عزیز برای حضور در این نشست دعوت به عمل می­آید.

زمان: دوشنبه ۲۹ دی ساعت ۲۱  به صورت زنده در صفحه اینستاگرامی کانون پلاس به آدرس @canoon_plus

 

 

 

شب دوم

«نسبت دین و سیاست در افکار مهدی بازرگان»

بعضی برآنند که مهندس بازرگان، الگوی تسامح، تساهل، محافظه‌کاری و اصلاح‌طلبی بوده و زندگی سیاسی او می‌تواند الگوی اصلاح‌طلبان شود از دیگر سو بسط این الگو سازی در طول تاریخ انقلاب اسلامی ضرورت واکاوی نگاه آقای بازرگان به نسبت دین و سیاست را در جریان شناسی سیاسی ایران معاصر را بیش از پیش نمایان می سازد.

در همین راستا به بهانه بیست و ششمین سالگرد درگذشت مهندس بازرگان قصد داریم تا در سومین جلسه از سلسله‌ نشست‌های «ارمغان فرنگ» با حضور دکتر حسین محمدی سیرت با موضوع «نسبت دین و سیاست در افکار مهدی بازرگان» به گفتگو بنشینیم.

بدین وسیله از شما همراهان عزیز برای حضور در این نشست دعوت به عمل می­آید.

زمان: چهارشنبه ۱ بهمن ­  ساعت ۲۱:۳۰  به صورت زنده در صفحه اینستاگرامی کانون پلاس به آدرس @canoon_plus

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.