نشست مجازی اندیشه در بستر داستان

این نشست سه‌ شنبه 2 آذر ماه ساعت 15 با حضور حامد رشاد تحت عنوان «نسبت رمان و اندیشه؛ مطالعه موردی رمان‌ های مدرن» در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@ برگزار می گردد.
نشست مجازی اندیشه در بستر داستان

نشست مجازی اندیشه در بستر داستان

امروزه رمان، رایج‌ترین طرز بیان ادبی است. داستان بلند منثوری که سعی دارد زندگی واقعی انسان مدرن را در قالب یک پیرنگ و طرح مشخص روایت کند. گرچه می‌خواهد یک بازنمایی از واقعیت را تصویر کند؛ و عنصر تخیل نیز در آن یافت می‌شود. رمان بر محور شخصیت‌ها و حوادث پیش می‌رود و زندگی انسان عادی را به تصویر می‌کشد.

بر اساس تاریخی که رمان در غرب طی کرده می‌توان ادعا کرد رمان به اعتبار اینکه در چه مکتب فکری و ادبی متولد شده و زیست کرده است، شکلی متفاوت یافته است. به عبارت دیگر، رمان‌ها در غرب همواره دارای پیرنگی از مباحث عمیق فلسفی و اجتماعی بوده‌اند. موفق‌ترین داستان‌نویسان کسانی بودند که نبض زمانه خویش را تشخیص دادند و سیر حرکات و جریان‌های فکری و اجتماعی زمان خود را درک کردند.

در همین راستا در کانون اندیشه جوان قصد داریم تا در روز سه‌شنبه ۲ آذر ماه ساعت ۱۵ با حضور حامد رشاد در نشستی مجازی تحت عنوان «نسبت رمان و اندیشه؛ مطالعه موردی رمان‌های مدرن» در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@  به گفتگو بپردازیم.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.