رذایل فکری و فرهنگی جایگزین فضایل شده است

چهارمین نشست از مجموعه نشست های تجربه نگاری فرهنگی در کانون اندیشه جوان برگزار شد.

چهارمین نشست از نشست های تجربه نگاری فرهنگی روز چهارشنبه ۸ خرداد با حضور هانی ایرانمنش موسس و مدیرعامل موسسات اشراق و تمدن و همچنین از معاونین اسبق کانون اندیشه جوان، در سالن همایش های این موسسه برگزار شد.
ایرانمنش در این نشست با بیان تاریخچه و اهداف شکل گیری کانون در سال های پایانی دهه هفتاد، ماموریت این مجموعه را ایفای نقش شهید مطهری در تهران عنوان کرد و افزود: کانون در دوره های مختلف در انجام این مهم موفقیت ها و ناکامی هایی داشته است.

وی اضافه کرد متاسفانه در برخی از سال ها به دلایل مختلف از جمله مسائل مالی و مدیریتی کانون در پیگیری این مسئولیت ناکامی هایی داشت و صرفا فرم فعالیت ها را به صورت کلیشه ای حفظ کرد که این امر نیازمند آسیب شناسی جدی است تا از تکرار آن جلوگیری شود.
وی مشکل اصلی امروز کشور را جایگزینی رذایل فکری و فرهنگی به جای فضایل دانست و عنوان کرد: اگر نهادهای فکری و فرهنگی درست به ماموریت خود در این زمینه عمل نکنند این چرخه معیوب ادامه خواهد یافت؛ وی همچنین ماموریت کانون و نهادهای هم راستای کانون در این حوزه را مهم ارزیابی کرد و گفت: همانگونه که کانون در دوره های مختلف فعالیتش به انحای گوناگون در معرفی چهره های فکری و فرهنگی به جامعه موثر بوده است، در دوره حاضر نیز باید به مسئولیت خود عمل کند.

لازم به ذکر است نشست های تجربه نگاری فرهنگی هر هفته چهارشنبه ها در کانون اندیشه جوان برگزار می شود.

 

آنچه در سومین نشست تجربه نگاری فرهنگی مطرح شد را اینجا بخوانید.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.