نشست اول : رتوریک سیاسی و انتخابات

در همین راستا قصد داریم تا سه‌شنبه 11 خرداد ماه ساعت 21 با حضور سرکار خانم دکتر تینا امین در نشستی مجازی تحت عنوان «رتوریک سیاسی و انتخابات» در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ به گفتگو بپردازیم.
راهکارهای افزایش مشارکت سیاسی

نشست اول : رتوریک سیاسی و انتخابات

رتوریک را به‌عنوان كاربرد مؤثر زبان برای اقناع تعریف می‌كنند. رتوریک سياسی یکی از ابزارهای اقناع در كلام است. بر پایه نظریات برخی صاحب‌نظران، یکی از مهم‌ترین بخش‌های علم سیاست، فصاحت و شیوایی سخن است. بر این اساس، سخنرانان با استفاده از رتوریک سیاسی، اقدام به جلب نظر و اخذ رأی می‌کنند.

مسئله رتوریک سیاسی در زمان انتخابات اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛ زیرا کاندیداها غالبا با ترفندهای جذاب زبانی و بیانی مواضع خود را بیان می‌کنند؛ در صورتی که ممکن است این ترفندها بر اساس حقیقت نباشد و صرفا دارای قالب و صورت تأثیرگذاری باشد. در نتیجه قدرت بیان کاندیدای مورد نظر، مخاطب را تحت تأثیر قرار داده، او را از تصمیم‌گیری عقلانی و صحیح دور کرده و به عمل به احساسات و هیجانات خویش وا می‌دارد. با توجه به آسیب‌های گسترده رتوریک سیاسی بر سطح جامعه، مسأله ما این است که بدانیم چه راهکارها و راه‌حل‌هایی وجود دارد تا بتوان از تأثیرات منفی رتوریک سیاسی کاست؟ و چه پیشنهادها و راهایی برای تقلیل اثرگذاری این پدیده بر مخاطبان به خصوص در ایام انتخابات وجود دارد.

در همین راستا قصد داریم تا سه‌شنبه ۱۱ خرداد ماه ساعت ۲۱ با حضور سرکار خانم دکتر تینا امین در نشستی مجازی تحت عنوان «رتوریک سیاسی و انتخابات» در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ به گفتگو بپردازیم.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.