گفتگوی زنده دولت جوان انقلابی

این نشست جمعه 21 خرداد ماه ساعت 22 با حضور جناب آقای دکتر کمیل خجسته در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ برگزار می گردد.
گفتگوی زنده دولت جوان انقلابی

گفتگوی زنده دولت جوان انقلابی

یکی از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری در چند سال گذشته، لزوم جوان‌گرایی و تشکیل دولت جوان انقلابی است. ایشان معتقدند «علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزب‌اللهی و جوان مؤمن است که میتواند کشور را از راه‌های دشوار عبور بدهد». از سوی دیگر در سال‌های اخیر، مسأله کارآمدی نظام جمهوری اسلامی به یک موضوع بغرنج در بدنه جامعه بدل شده است: آیا جمهوری اسلامی نظام کارآمدی است؟ در همین راستا امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بارها در طول انقلاب اسلامی، بر اهمیت عنصر کارآمدی تأکید کردند و کارآمدی را بخشی از مشروعیت نظام اسلامی دانسته‌اند. رهبر معظم انقلاب همواره برای کارآمدی دولت‌ها، مولفه‌ها و شاخصه‌هایی در زمان‌های مختلف بیان کردند.

حالا باید ببینیم در شرایط کنونی، کارآمدی چه مولفه‌هایی دارد؟ کارآمدی رئیس‌جمهور با ترکیب دو عنصر کارآمدی و دولت جوان انقلابی، در وضعیت و شرایط کنونی جامعه به چه مولفه‌هایی وابسته است؟ از نظر رهبر انقلاب کارآمدی رئیس‌جمهور دارای چه شاخص‌هایی است؟ دولت جوان انقلابی برای ایفای نقش خود، چگونه می‌تواند کارآمد باشد؟ به عبارت دیگر کارآمدی چه نسبتی با دولت جوان انقلابی دارد؟ با توجه به نیازهای کنونی جامعه، کدام مولفه‌ها و شاخصه‌ها برای کارآمدی دولت اهمیت دارند؟

در همین راستا قصد داریم تا جمعه ۲۱ خرداد ماه ساعت ۲۲ با حضور جناب آقای دکتر کمیل خجسته در نشستی مجازی تحت عنوان «شاخص های کارآمدی رئیس جمهور از منظر مقام معظم رهبری» در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ به گفتگو بپردازیم.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.