گفتگوی زنده مبانی اندیشه مقاومت اسلامی

در همین راستا قصد داریم تا شنبه 23 مرداد ماه ساعت 15 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد رهدار در نشستی مجازی تحت عنوان «مبانی اندیشه مقاومت اسلامی» در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@ به گفتگو بپردازیم.
گفتگوی زنده مبانی اندیشه مقاومت اسلامی

گفتگوی زنده مبانی اندیشه مقاومت اسلامی

نام جبهه مقاومت با انقلاب اسلامی گره خورده است. مقاومت اسلامی در ابتدای راه خود صرفاً جنبه‌های سیاسی و نظامی داشت اما امروزه نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی از اندیشه مقاومت در مقیاس یک نظريه اجتماعي اسلامي سخن می‌گویند؛ زیرا معتقدند اندیشه مقاومت باید از چهارچوب صرف نظامی خارج شده و برای آن مبانی نظری و تئوریک فراهم شود.

نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی بر نسبت مقاومت و تمدن تأکید می‌کنند و معتقدند هر تمدنی وابسته به تحول فکری مردم نسبت به آن تمدن است و اندیشه مقاومت بستر ظهور و رشد تحولات فکری متناسب با تمدن اسلامی را ایجاد می‌نماید. اندیشه مقاومت بستر تعین و تمایز تمدن اسلامي از تمدن‌های غیر از خود (مانند تمدن غرب) است. اندیشه مقاومت نه تنها در تشکیل تمدن نوین اسلامی، بلکه در گسترش و رشد آن نیز سهم فراوانی دارد. از اثرات مهم اندیشه مقاومت، جلوگیری از استحاله جامعه اسلامی در جامعه غربی است؛ زیرا مقاومت احساس استقلال در امت اسلامی را افزایش می‌دهد.

در همین راستا قصد داریم تا شنبه ۲۳ مرداد ماه ساعت ۱۵ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد رهدار در نشستی مجازی تحت عنوان «مبانی اندیشه مقاومت اسلامی» در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@ به گفتگو بپردازیم.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.