«یادداشت‌های یک تروریست» رمان جدید مقاومت

«یادداشت‌های یک تروریست» منتج از وقایع دهه هشتاد میلادی است که اوج اینگونه مبارزات فلسطینی‌ها در جهان جریان داشت که نمونه‌ای از آن در همان مواقع منشا الهام چنین داستانی بوده است.

مصطفی جمشیدی در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در خصوص رمان تازه چاپ شده خود با عنوان «یادداشت‌های یک تروریست» توسط انتشارات کانون اندیشه جوان گفت: این اثر،‌ رمانی است پیرامون مبارزات فلسطینی‌هاست و درآن چگونگی به وقوع پیوستن یک ماجرای گروگان‌گیری در هواپیمای متعلق به غربی‌ها دستمایه‌های روایت قرار گرفته است.

وی افزود: در این ماجرا که داستان آن در گذشته روی می‌دهد فلسطینی‌ها در قاهره آموزش می‌بینند و همزمان در فکر انتقام از غرب هستند البته در موازات این گروگان‌گیری که در قبرس انفاق می‌افتد و اتباع چند کشور غربی گروگان گرفته شده‌اند یک زوج که در گذشته با هم بودند، که شامل مسافر و یک گروگان‌گیر است تصادفا همدیگر را پیدا می‌کنند.

جمشیدی در ادامه گفت: این آشنایی مجدد باعث شخم‌زدن گذشته و روایت اختلافات فلسطینی‌ها با هم و مرور خاطرات آن سال‌ها می‌شود و سپس در پایان گروگان‌گیری ماموران گارد به داخل هواپیمای مسافربری ریخته و حوادث داستان به پیش می رود.

او اضافه کرد: «یادداشت‌های یک تروریست» منتج از وقایع دهه هشتاد میلادی است که اوج اینگونه مبارزات فلسطینی‌ها در جهان جریان داشت که نمونه‌ای از آن در همان مواقع منشا الهام چنین داستانی بوده است.

گفتنی است مصطفی جمشیدی از جمله  رمان نویسان پرکار بعد ازانقلاب بوده وآثار زیادی ازخود تا به حال منتشر نموده  که مهم ترین انها عبارتند از: رمان های بوفاری ۴،بیداری،گزارش وقایع نخل، رمان شب رنج موسی،معبر به آخرالزمان،شنیدن آوازهای مغولی،خود نوشت،بازیافته های شهر دلتنگ،وقت نیایش ماهی ها ،سونات عدن،سمندر،بچه های جنگ،موشک های کاغذی و…

 

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.