حلقه متن خوانی کتاب الجهاد

حلقه متن خوانی کتاب الجهاد

ما به عنوان مردم مقاومت سال‌ها است در جنگیم و حالا مدتی است این جنگ صریح‌تر خود را بر ما نمایان کرده‌است. جنگ از جنس عمل و عملیات است و پیدا است که عمل چیزی است و “معنای عمل” چیزی دیگر. برای همین آنان که درگیر جنگ‌اند همواره در خطر “فراموش کردن معنا”ی جنگ‌اند. مثلا ممکن است بجنگیم و غالب شویم، اما فراموش کنیم که چرا اصلا جنگیده‌ایم؟ در این صورت ما پیروز نیستیم.

اگر معنای جنگ از دست برود، حتی در صورت حصول نتیجه در میدان عملیات، جنگ با پیروزی به پایان نرسیده‌است. پس در لحظه جنگ ما محتاج بازنگری و تذکری شدیدتر به معنای جنگمان هستیم. در اوضاعی که طوایف مختلف مردم مقاومت، آرایشی جهادی به خود گرفته‌اند، شاید آرایش جهادی اهل‌علم و قلم آن باشد که در این میدان معنای جنگ و جهاد را مرور کنند و متذکر باشند.

در کتب روایی و فقهی، محدثین و فقها باب‌هایی گشوده‌اند با عنوان “کتاب الجهاد”. برای اهل‌فقه این ابواب مایه استنباطات فقهی است. اما این کتاب‌ها می‌توانند بهترین تذکردهندگان به ما درباره معنای جنگ و ماهیت جهادمان باشند. بازخوانی و تامل در این آثار می‌تواند جنگ ما را از خطر خودفراموشی دور نگه‌دارد. بنابراین به سراغ این آثار رفته‌ایم.

در متن‌خوانی کتاب الجهاد از موسوعه گرانقدر کافی، می‌کوشیم با تامل در احادیث و آیات، به پاسخ سه‌ پرسش نزدیک شویم:
-برای چه می‌جنگیم؟
-با که می‌جنگیم؟
-چگونه می‌جنگیم؟

آخرین مهلت ثبت‌نام:
دوشنبه ۳۰ مهر

📌برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به نشانی @imankd در پیام‌رسان «بله» پیام ارسال فرمایید.

حلقه‌ ویژه برادران است.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.