از ملی گرایی تا جهان وطنی

نشست دوم از همایش "آنان که می‌اندیشند" برگزار می‌شود

نشست “ از ملی گرایی تا جهان وطنی “ از سلسله نشست‌های همایش ” بررسی و بازخوانی آراء و اندیشه های امام موسی صدر ” به همت کانون اندیشه جوان و با همکاری‌ موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر برگزار می شود .

 

 

 

 

 

 

 

 

در این نشست که روز یکشنبه ۲۷ آبان ماه ساعت ۱۴ در کانون اندیشه جوان برگزار خواهد شد، دکتر مهدی فدایی مهربانی و دکتر سهیل اسعد به بحث و بررسی این موضوع خواهند پرداخت.

دکتر سهیل اسعد «ادگاردو روبین» متولد ۱۹۷۱ میلادی و دارای دکتری تمدن اسلامی دانشگاه بیروت و دانش آموخته فلسفه و عرفان اسلامی از دانشگاه جامعة المصطفی(ص) است.

او تا جوانی در آرژانتین زندگی می کرده است و سپس برای خواندن دروس حوزوی و دانشگاهی راهی لبنان و ایران شده و اینک بیش از یک دهه است که بخشی از سال را در ایران زندگی می‌کند. او شش ماه از سال در قم تحصیل می‌کند و شش ماه دیگر را در ۲۵ کشور دنیا فعالیت فرهنگی دارد.

تخصص «اسعد» فلسفه و عرفان اسلامی است و در موضوعاتی چون نظام سیاسی اسلام، اندیشه امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی برای طلاب خارجی تدریس می‌کند. او با زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اسپانیولی آشناست؛ از این رو، برنامه‌ای هم در شبکه هیسپان ‌تی‌وی دارد.

دکتر مهدی فدایی مهربانی نویسنده و پژوهشگر ایرانی حوزه فلسفه، عرفان و فلسفه سیاسی است. وی عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران و برگزیدهٔ جشنواره فارابی و کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است. از وی تاکنون آثاری نظیر «پیدایی اندیشه سیاسی عرفانی در ایران» ، «ایستادن در آنسوی مرگ: پاسخ‌های کربن به هایدگر از منظر فلسفهٔ شیعی» ، «حکمت، معرفت و سیاست در ایران» منتشر شده‌است. مهربانی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ به عنوان پژوهشگر مهمان دانشگاه استونی بروک نیویورک نیز بوده‌ است.

کانون اندیشه جوان از همه علاقه‌مندان برای حضور در این نشست دعوت به عمل می‌آورد.

حضور برای عموم آزاد است

 

آدرس : خیابان وصال شیرازی، بالاتر از خیابان طالقانی، کوچه دکتر فرهنگی(بهنام)، پلاک ۱۹

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.