مدیریت جوانان متدین انقلابی؛ شاه‌کلید بیانیه گام دوم

اولین جلسه ی حلقه گفتگو گام دوم انقلاب اسلامی با حضور دانشجویان و تدریس دکتر کمیل خجسته مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در کانون اندیشه جوان برگزار شد.
در نشست اول از سلسله نشست های این حلقه، دکتر خجسته با تشریح کلیات بیانیه گام دوم، به بررسی و تبیین ابعاد مختلف این بیانیه پرداخت. وی با تشریح سه بعد زمینه صدور، بازیگران اجرای بیانیه و هدف آن توضیحات مفصلی درباره ی نقش جوانان در گام دوم انقلاب ارائه نمود.
خجسته با اشاره به اینکه نا امیدی نتیجه ی باور به غیر قابل حل بودن مسائل اقتصادی می باشد، گفت: دسته ای که معتقد هستند راه حل برون رفت از مسائل اقتصادی براندازی نظام می باشد در دی ماه سال ۱۳۹۶ و همچنین در تابستان ۱۳۹۷ به نتیجه ی قابل قبولی دست نیافتند.
وی با تشریح سخنان رهبری از سال ۱۳۸۶ اذعان داشت: که معظم له شناخت کاملی نسبت به مشکلات اقتصادی داشته اند و راهکارهایی برای مبارزه با ناامیدی و ترویج امید ارائه داده اند، از جمله میتوان به انسجام در حاکمیت، انسجام در مردم، فعال سازی جریان خود جوش، افشای خطاهای انحرافی و حفظ امنیت اشاره کرد.
خجسته اظهار داشت:علت بروز مسائل اقتصادی شیوه حکمرانی کارگزاران اجرایی می باشد و با استناد به بیانیه ی گام دوم انقلاب، مدیریت جوانان متدین انقلابی راه برون رفت از این مسائل خواهد بود.
مدیر عامل موسسه تبیان با بررسی تاریخچه ی حزب جمهوری اسلامی به بیان نقش این حزب در امتداد انقلاب پرداخت و گفت: داشتن تشکیلات، مهم ترین ویژگی این حزب بوده است و همین ویژگی منجر به کسب موفقیت های متعدد در اوایل انقلاب است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به چهار سئوال مهم بشریت درباره ی نقش دین در جامعه پاسخ هایی محکم و قابل استناد ارائه داده است. اولین سئوالی که در ابتدای انقلاب یعنی سال ۵۷ پاسخ داده شد، چنین بود که دین نمی تواند مستقلا قیام کند. از نظر بسیاری از اندیشمندان علوم سیاسی، دین در محاسبات جامعه امروز نقشی در تعیین نوع حکومت ها ندارد. این نظریه در سال ۵۷ مورد نقد قرار گرفت. دومین سئوال نقش دین در نظام سازی بود. در پاسخ به این سئوال هم میتوان به نظام های تشکیل شده در اوایل انقلاب اشاره نمود. سومین سئوال ارتباط دارد به حفظ کردن حکومت که به اعتقاد اکثر اندیشمندان معاصر، دین چنین ظرفیتی را ندارد. پاسخ قاطع به این پرسش را میتوان بعد از سال ۸۸ جستجو نمود. چهارمین سئوال هم به برنامه برای زندگی مردم اشاره دارد و دین را ناکارآمد در این می داند.
این فعال فرهنگی اذعان داشت: بیانیه ی گام دوم انقلاب پاسخی برای این سئوالات خواهد بود.
خجسته در قسمت پایانی به بعد دشمن شناسی و شناخت ابزار های دشمن در جامعه ی امروز پرداخته و با بررسی تاریخ چهل ساله ی جمهوری اسلامی گفت: دشمنی طواغیت، مذهبی های منحرف شده و سرمایه داران را موانع بر سر راه حق نامیدند و آن ها را به تعبیر قرآن وسیله ای برای دیده شدن خوبی دانستند.
لازم به ذکر است حلقه گفتگو پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ۱۱ نشست دیگر برگزار خواهد شد.این دوره آموزشی در روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در کانون اندیشه جوان برگزار می گردد.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.