نشست اول : تجربه خصوصی‌سازی در جمهوری اسلامی؛ امکان یا امتناع

این نشست دوشنبه 23 فروردین ماه ساعت 21 با حضور جناب آقایان دکتر سید امیر سیاح و دکتر سید حسین رضوی‌پور در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ برگزار می گردد.
خصوصی‌سازی در اندیشه حضرت آیت الله خامنه‌ ای

نشست اول : تجربه خصوصی‌سازی در جمهوری اسلامی؛ امکان یا امتناع

خصوصی سازی در ایران به عنوان یکی از راه های برون رفت از اقتصاد دولتی و افزایش بهره‌وری بنگاه‌ها و دستیابی به توسعه اقتصادی مطرح بوده اما تجربه واگذاری‌ها نشان می‌دهد که مشکلات، چالش‌ها و موانع زیادی در راه تحقق درست سیاست خصوصی‌سازی وجود داشته است. به گفته صاحب ‌نظران اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی از مهمترین عملیات اجرایی در راستای خصوصی‌سازی اقتصادِ عمدتاً دولتی کشور بوده و از آن به عنوان انقلاب اقتصادی یاد می کنند. این صاحبنظران بر این باورند که یکی از اصلی‌ترین و مهمترین موانع توسعه اقتصادی کشور ماهیت دولتی آن است. از این رو برای تحقق توسعه اقتصادی واقعی در کشور لازم است تا جایی که امکان پذیر باشد از تصدی‌گری دولت در اقتصاد کاسته شود.

در همین راستا قصد داریم تا دوشنبه ۲۳ فروردین ماه ساعت ۲۱ با حضور جناب آقایان دکتر سیدامیر سیاح و دکتر سید حسین رضوی ‌پور پیرامون موضوع « تجربه خصوصی‌سازی در جمهوری اسلامی؛ امکان یا امتناع» در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ به گفتگو بپردازیم.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.