نشست اول: خوانش‌ های گوناگون از نظریه‌ های مارکس

این نشست چهار‌شنبه 26 آبان ماه ساعت 21 با حضور سلمان فتوتیان در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@ برگزار می گردد.

نشست اول: خوانش‌ های گوناگون از نظریه‌ های مارکس

مارکسیسم از مهم‌ترین جنبش‌های فکری قرن نوزدهم و بیستم میلادی است. کارل مارکس اقتصاددان و جامعه‌شناس آلمانی، نویسنده آثار ماندگار “مانیفست کمونیست” و “کاپیتال” بر نسل های رهبران سیاسی و متفکران اقتصادی اجتماعی تأثیر بسیاری گذاشت. ایده های مارکس به عنوان پدر مارکسیسم شناخته شد و موجب انقلاب های کارگری در اروپا شد و به عنوان پایه‌ای برای نظریه‌‌های انتقادی و اصلاحی برای سیستم‌های حکمرانی در ۱۵۰ سال گذشته همواره مطرح بوده است.

ایده های مارکس و ایدئولوژی مارکسیسم در مدت کوتاهی پس از مرگ او تأثیر زیادی بر جنبش های سوسیالیستی گذاشت. در قرن بیستم میلادی انواع گوناگونی از مارکسیسم پدید آمد؛ هر چند هر کدام از آنها، تفسیر خود را به آثار مارکس مستند می‌کردند. مهم‌ترین مکاتب مارکسیستی قرن بیستم حاصل ترکیب ابعادی از اندیشه مارکس و قسمت‌هایی از اندیشه اندیشمندان دیگر است که تلاش خواهد شد به آن پرداخته شود.

در همین راستا در کانون اندیشه جوان قصد داریم تا در روز چهار‌شنبه ۲۶ آبان ماه ساعت ۲۱ با حضور سلمان فتوتیان در نشستی مجازی تحت عنوان «خوانش‌های گوناگون از نظریه‌های مارکس» در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@  به گفتگو بپردازیم.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.