نشست اول مجازی در هوای مهاجرت: ساختار حکمرانی و پدیده مهاجرت

نشست اول مجازی در هوای مهاجرت با موضوع « ساختار حکمرانی و پدیده مهاجرت» با حضور علیرضا بلیغ دربستر اسکایپ برگزار می‌شود.
نشست اول مجازی در هوای مهاجرت: ساختار حکمرانی و پدیده مهاجرت

پدیده مهاجرت قرن های متمادی وجود داشته است و در دهه ‏های اخیر با رشد فناوری‏ های جدید و توسعه جوامع؛ بروز جنگ ها و درگیری‏ ها، حوادث طبیعی و تغییرات جوی بیشتر شده است و برخی عصر جدید را عصر مهاجرت بنامند. امروزه مهاجرت به عنوان یک مساله کلان سیاستی و حکمرانی چه در سطح ملی و چه در سطح بین‏المللی برای کشورهای مختلف مطرح است.

این مساله برای ایران از اهمیت دوچندانی برخوردار است. چرا که از طرفی با حضور پرتعداد مهاجران و پناهندگان از کشورهای همسایه مواجهه بوده و از طرف دیگر با مهاجرت های دانشجویی، شغلی و اجباری از کشور به دلایل اقتصادی، فرهنگی، زیست‏ محیطی و سیاسی روبه رو بوده است. به همین دلایل مهاجرت در ایران به یک مساله سیاسی اولویت‏ دار تبدیل شده است.

در همین راستا در کانون اندیشه جوان قصد داریم تا در روز یک شنبه ۱۸دی ماه ساعت ۲۰ با حضور علیرضا بلیغ در نشستی مجازی با عنوان « ساختار حکمرانی و پدیده مهاجرت» در بستر اسکایپ به نشانی https://join.skype.com/JteZA3xcq0nX به گفتگو بپردازیم.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.