نشست دوم : نقش رسانه ها در کودتای مرداد

در همین راستا به مناسبت کودتای 28 مرداد قصد داریم تا شنبه 30 مرداد ماه ساعت 15 با حضور دکتر مجید تفرشی در نشستی مجازی تحت عنوان «نقش مطبوعات و رادیوهای بیگانه در روند پیروزی کودتای 28 مرداد» در صفحه مجازی کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@ به گفتگو بپردازیم.
نشست دوم : نقش رسانه ها در کودتای مرداد

نشست دوم : نقش رسانه ها در کودتای مرداد

رسانه‌های بگانه در کودتای ۲۸ مرداد و قبل و بعد آن چه نقشی ایفا کرده‌اند

علل و عوامل موثر در کودتای ۲۸ مرداد همواره مورد بحث مورخان بوده است. این واقعه علاوه بر عوامل اقتصادی و سیاسی، ابعاد و وجوه روان‌شناختی و رسانه‌ای نیز دارد که در تحلیل این واقعه، معمولاً از آن غفلت می‌شود. یکی از مصادیق مهم این وجه رسانه‌ای، فعالیت مداوم رسانه‌های غربی (به ویژه رسانه‌های انگلیسی) در قالب روزنامه و رادیو علیه دولت مصدق است.

روزنامه‌های انگلیسی در جریان منازعات نفتی ایران و انگلیس، دائماً به تخریب شخصیتی مصدق پرداخته و او را سیاست‌مداری عوام‌فریب، کینه‌جو و بی‌عقل معرفی می‌کردند. و هم‌چنین هرروزه رادیوی بی‌بی‌سی فارسی اخبار و تحلیل‌های گوناگونی را علیه مصدق منتشر کرده و به گوش شنوندگان فارسی‌زبان می‌رساند. که تأثیر بسزایی در اذهان عمومی ایرانیان گذاشت و بسیاری از مردم و نخبگان را به مصدق بدبین کرد. و در تخریب چهره دکتر مصدق در داخل و خارج ایران نقش داشت و همین امر تأثیر بسزایی در روند پیروزی کودتاگران علیه مصدق داشت.

در همین راستا به مناسبت کودتای ۲۸ مرداد قصد داریم تا شنبه ۳۰ مرداد ماه ساعت ۱۵ با حضور دکتر مجید تفرشی در نشستی مجازی تحت عنوان «نقش مطبوعات و رادیوهای بیگانه در روند پیروزی کودتای ۲۸ مرداد» در صفحه مجازی کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@ به گفتگو بپردازیم.

 

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.