گزارشی از یک سده نفوذ صهیونیسم در تاریخ ایران

تقی‌پور ضمن اشاره به نقش صهیونیسم در قتل قائم مقام فراهانی و امیرکبیر، به میزان نفوذ فراماسون‌ها در دوره قاجار و پهلوی تصریح کرد.
گزارشی از یک سده نفوذ صهیونیسم در تاریخ ایران

تقی‌پور ضمن اشاره به نقش صهیونیسم در قتل قائم مقام فراهانی و امیرکبیر، به میزان نفوذ فراماسون‌ها در دوره قاجار و پهلوی تصریح کرد.

به گزارش کانون اندیشه جوان، نشست «اقدامات اسرائیل علیه منافع ملی ایران در یک سده گذشته» شب گذشته با سخنرانی محمدتقی تقی‌پور، دبیرکل جمعیت حامیان آزادی قدس به همت کانون اندیشه جوان در صفحه اینستاگرام باشگاه اندیشه برگزار شد. متن جلسه از نظر می‌گذرد؛

یکی از رویدادهای قابل توجه در تاریخ گذشته ما که عمده منابع تاریخی ما، یعنی مورخان ایرانی به آن استناد کردند و سند آن به کتاب عهد عتیق برمی گردد واقعه پوریم است. این واقعه به زمان خشایارشاه بر می گردد. یهودیان در زمان خشایارشاه توانستند حدود هشتاد هزار ایرانی را در یک روز قتل عام کنند و این را با افتخار اعلام می کنند. یهودیان همه ساله یک روز به عنوان عید پوریم دارند که مصادف با ۱۴ آدار است. نتانیاهو هم به این افتخار می کرد که ما توانستیم دو هزار و پانصد سال پیش هفتاد و پنج هزار نفر از دشمنان ایرانی خودمان از جمله هامان صدر اعظم خشایارشاه را قتل عام کنیم. این گوشه ای از نفوذ یهودیان در ایران باستان است که الآن چیزی منتسب به مقبره اینها در همدان است که به عنوان زیارتگاه یهود مطرح است.

اگر بخواهیم به تاریخ معاصر خودمان برگردیم این مسئله یکی از موضوعات ناگفته تاریخ معاصر ما است. به طور مسلم بازخوانی یک ماجرای یکصد ساله شامل چندین کتاب می شود و فقط در این فرصت میتوانیم طرح مسئله بکنیم. این را به این خاطر عرض کردم که بینندگان عزیز اگر بحث کوتاه است ما را مورد عفو قرار دهند. وقتی می گوییم اقدامات اسرائیلی، فقط منحصر به دولت اسرائیل نیست بلکه معنایش قوم یهود است. اگر مبنا را سده اخیر قرار دهیم باید از دوره سلطنت پهلوی شروع کنیم ولی به دلیل پیوستگی موضوعات ناگزیریم قدری عقب برویم و از زمانی که تکاپوی صهیونیستی در ایران به طور رسمی آغاز شده است شروع کنیم.

ممکن است برخی مورخان بگویند این مطالب در تاریخ نیست. چیزهایی که در تاریخ رسمی نیست معنایش این نیست که واقعیت ندارد. شاید چیزهایی که من می گویم کمتر در منابع و متون رسمی تاریخی وجود داشته باشد.

اولین تشکل های صهیونیستی در ایران عنوانش آلیانس است. این سازمان در سال ۱۸۶۰ میلادی در فرانسه پایه گذاری شد. رهبران یهود دست به دست هم دادند و در راستای اهداف صهیونیستی این موسسه را ایجاد کردند. هدف از تاسیس این سازمان ترویج اندیشه های صهیونیستی در میان قوم یهود و کشورهای اسلامی بود. در سال ۱۸۹۸ میلادی با زمینه سازی هایی که از قبل صورت گرفته بود اینها موفق شدند با موافقت حکومت وقت موسسات آلیانس را در تهران و بعد در هجده شهر یهودی‌نشین و بعد در سراسر ایران ایجاد کنند. آلیانس نه فقط در ایران بلکه در کشورهایی مثل مصر و ترکیه  و خیلی از کشورهای اسلامی اعلام موجودیت کرد و فعالیتش را آغاز کرد و اقدام به جذب دانش آموز یهودی و بعد مسیحی و بعد مسلمان کرد. در کنار دانش آموزان یهودی، مسلمانان را هم جذب کردند. هدف چه بود؟ پاشیدن بذر افکار صهیونیستی و آشناسازی اینها با آرمان قوم یهود. پس هدف این بود که در جامعه اسلامی در میان بچه مسلمان ها نسلی همسو و هماهنگ و سازگار با آرمان صهیونیست پرورش دهند.

این زمینه سازی ها در زمان ناصر الدین شاه صورت گرفته بود. اینها توانستند مادر تشکل های صهیونیستی را در ایران ایجاد کنند. آلیانس مادر تشکل های صهیونیستی بعدی در ایران است. برای اینکه بحث را خلاصه کنم عبارت کوتاهی را از یکی از سران آلیانس نقل میکنم. ایشان در زمان محمدرضا در یک همایشی که یهودیان حضور دارند طی یک سخنرانی اعلام میکند افتخار من این است که بسیاری از کارگزاران حکومت فعلی در ایران از دانش آموختگان و پرورش یافتگان مدارس آلیانس هستند. همین جمله کوتاه نتیجه فعالیت مدرس آلیانس را نشان میدهد. نه تنها بذر افکار صهیونیستی در میان جامعه یهودی پاشیده شد بلکه در ایران بین مسلمانان نسلی را تربیت کردند که سازگار با مرام صهیونیست باشد.

چون به زمان حضور ناصرالدین شاه اشاره کردم لازم میدانم اوضاع زمان ناصر الدین شاه را  بازنگری کنیم. باید ببینم یهودیان در دربار ناصر الدین شاه چه اتفاقی را سامان داده بودند و چقدر نفوذ داشتند. فردی است به نام «حکیم یحزقل» معروف به «حق نظر» که طبیب مخصوص محمدشاه پدر ناصرالدین شاه بوده است. ایشان به ظاهر یک طبیب بوده ولی مشاور حکومت قاجار در زمان خودش بود و در دربار رفت و آمد داشته است؛ مثل مردخای در دربار خشایارشاه. ما در تاریخ، قتل قائم مقام فراهانی در زمان محمدشاه را داریم. بعضی از مورخین نسبت به سوء نظر او نسبت به قائم مقام نقطه نظراتی دارند اما آنچه مسلم است این است که قتل قائم مقام یک رویداد اسرارآمیز بوده است. برخی معتقدند این تنها دسیسه درباریان نبوده است گرچه آنها هم خیانت کردند. این حکیم بعد از مرگ محمدشاه در زمان ناصرالدین شاه همه کاره دربار بوده است. میخواهم نقش یهودیان در حکومت قاجار را عرض کنم. مادر ناصرالدین شاه نیز به شدت تحت تاثیر او بود. حالا در فیلم هایی که درباره امیر کبیر می سازند عمده تقصیر گردن مهد اولیا و خود ناصرالدین شاه است درباره نقش یهودیان مرموز هیچ چیز نگفتیم.

فرد دیگری است به نام ادوار پولاک. او هم طبیب ناصرالدین شاه بوده است. امیرکبیر در سال ۱۸۵۱ میلادی به قتل می رسد. برخی مورخین معتقدند این دو حکیم در قبل امیرکبیر نقش مرموز و پنهان داشتند. البته بعدها خود شاه و مهد اولیا را متهم کردند. من نمیخواهم بگویم اینها بی نقش بودند ولی نقش اصلی را این دو بر عهده داشتند. بعد از قتل امیرکبیر یاکوب ادوار پولاک از ایران میرود. اصلا رفتن ایشان بعد از قتل میرکبیر و آمدن طبیب جدید اسرارآمیز است. بعد از او کانون های مخفی صهیونیستی مامور دیگری به نام تلوزان را میفرستند. او ۳۸ سال تمام در دربار اتراق داشته است و در همه کار به شاه مشورت میداد. بر اساس اسناد موجود بسیاری از امتیازات پولی و بانکی و واگذاری های بزرگ به خارجی ها نقش اصلی را همین آقای طبیب بر عهده داشته است. متاسفانه چون این مطالب در تاریخ رسمی ما جایگاهی ندارد خوب است جوانان ما این وقایع را پیگیری کنند که بفهمند نقش اینها نقش مرموز و کلیدی بوده است.

آمدن رضاخان گرچه در تاریخ رسمی به عنوان کار انگلیسی ها مطرح است ولی در واقع روی کار آمدن او در راستای تشکیل دولت یهودی بوده است. بنابراین رضاخان را صهیونیست ها روی کار آوردند ولی در تاریخ رسمی او را گماشته انگلیس قلمداد میکنند. این یک توطئه بزرگ بود که در راستای دسیسه های دیگر صهیونیست ها در منطقه صورت گرفت. آنها امپراتوری عثمانی را از هم پاشاندند. برای هر قطعه ای یک پادشاه درست کردند. برای ایران هم چنین تدارکی دیدند. از یک طرف برای اینکه منطقه پیرامون فلسطین را مطابق برنامه خودشان ساماندهی کنند انقلاب اکتبر را ایجاد کردند. چیزی که میخواهم عرض کنم این است که یهودیان یک برنامه حساب شده در جغرافیای منطقه در دستور کار داشتند؛ از روسیه تا ایران.

متاسفانه برخی سعی میکنند رضاخان را تبرئه کنند و او را تطهیر کنند. اینها چه بدانند و چه ندانند دارند صهیونیست را توجیه و تبرئه میکنند. برای شناخت رضاخان اگر ده ساعت حرف بزنیم برخی قبول نمیکنند ولی یک کتابی از دکتر محمدقلی مجد وجود دارد. این کتاب بر اساس اسناد کنسول گری سفارت خارجه آمریکا نوشته شده است. دکتر مجد آن اسناد را بازخوانی کرده و در قالب یک کتاب منتشر کرده است. اگر کسی میخواهد رضاخان را بشناسد این کتاب مستندترین کتاب است. عنوانش «رضاشاه و بریتانیا» است. من فقط فهرست عملکرد رضاخان را اشاره می کنم: دین زدایی از سراسر کشور؛ کشف حجاب؛ زمین خواری رضاخان؛ غارت خزانه کشور و بانک ها؛ فروش نفت و برداشت پول به حساب خودش؛ سرقت جواهرات سلطنتی و حتی سرقت جواهرات موزه های ملی ما؛ به قتل رساندن بعضی از نخبگان که مخالف او بودند.

کارگزاران حکومت رضاخان اکثرا فراماسون بودند. فراماسون یک سازمان یهودی صهیونیستی است که در بسیاری از کشورها لژ دارد. ما در ایران ده ها لژ فراماسونری داشتیم. این سازمان یک سازمان مخفی و مرموز است که در خدمت صهیونیست است.

اولین شخص در دربار رضاخان محمدعلی فروغی است. خانواده او یهودی بود و استاد اعظم لژ فراماسونری است. این امر، میزان وابستگی او به کانون های قدرت صهیونیستی نشان میدهد. اصلا اجداد او قاچاقچی تریاک بودند ولی در ایران به عنوان یک فرد مسلمان شناخته میشود. برخی برای اینکه رضاخان را تبرئه کنند سعی میکنند ایشان را در هم تطهیر کنند. یک ماه بعد از روی کار آمدن رضاخان علی اصغر حکمت یهودی تبار به خواست انگلیسی ها و تصدی گری محمدعلی فروغی وزیر معارف میشود. در سال ۱۳۱۴ که بحث کشف حجاب مطرح میشود تئوریسینش این دو نفر بودند. رضاخان اصلا فهم و درکی نداشت. نقشی که فروغی و حکمت در حوزه های فسادانگیزی و لاابالی گری داشتند کمتر از نقش رضاخان نیست و بلکه نقش بیشتری بازی کردند.

یک فرد مجهول الهویه دیگری که ظاهرا بهایی است فرخ الدین پارسا است. دختر ایشان در زمان هویدا وزیر آموزش و پرورش میشود و کل برنامه آموزش و پرورش را در زمان محمدرضا پلهوی برنامه ریزی میکند که بعد از انقلاب هم اعدام شد. آقای فرخ الدین پارسا با این دو نفر یعنی فروغی و حکمت یک حرکت فرهنگی علیه مبارزه با اسلام و روحانیت و آموزه های قرآن ساماندهی میکنند و تلاش خزنده ای برای ترویج بی بند و باری و گسترش فساد ایجاد میکنند.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.