نشست اول : اقتصاد فرهنگ و سیاستگذاری در آن

در همین راستا قصد داریم تا یکشنبه 13 تیرماه ماه ساعت 21 با حضور جناب آقای دکتر سینا کلهر و دکتر میثم مهدیار در نشستی تحت عنوان « اقتصاد فرهنگ و سیاست‌گذاری در آن» در صفحه مجازی کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@ به گفتگو بپردازیم.
نسبت دولت با صنعت مد و لباس

نشست اول : اقتصاد فرهنگ و سیاستگذاری در آن

اقتصاد فرهنگ از سویی در برگیرنده اقتصاد، با تمام مفاهیم آن و از سوی دیگر در برگیرنده فرهنگ و موضوع‌های مربوط به آن است. این عرصه نوید دهنده قابلیت‌های سرمایه گذاری، تولیدی و درآمدی كلان است. در اقتصاد فرهنگ، بی‌شك دیدی اقتصادی نسبت به فرهنگ ولی نه همه فرهنگ در تمام ابعاد آن وجود دارد.

اقتصاد فرهنگ تحول سریعی را از زمان طرح آن در آغاز قرن بیستم طی كرده است. در طول این سال ها، مصادیق اقتصاد فرهنگ گاه پدیده‌های فرهنگی مانند هنر و موسیقی دانسته شده است كه سابقه آنها به پیش از قرن ۲۰ باز می‌گردد و گاه سرگرمی‌های گوناگون، رادیو، تلویزیون، رسانه‌ها و هم اكنون اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای و بسیاری از موارد دیگر جزو مصادیق اقتصاد فرهنگ دانسته شده‌اند.

امروزه نقش و اهمیت اقتصادی فعالیت‌های فرهنگی به یکی از شالوده‌های اساسی نظام اقتصادی تبدیل شده است. سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در فرایند تولید، توزیع و مصرف محصولات فرهنگی از مهم‌ترین وظایف مدیران فرهنگی در سطح جهان شده است.

دولت‌ها نیز در اقتصاد فرهنگی و تولیدات محصولات فرهنگی دخالت دارند و ما در این نشست در پی میزان این دخالت و تاثیرات رویکرد اقتصادی دولت به فرهنگ هستم.

در همین راستا قصد داریم تا یکشنبه ۱۳ تیرماه ماه ساعت ۲۱ با حضور جناب آقای دکتر سینا کلهر و دکتر میثم مهدیار در نشستی تحت عنوان « اقتصاد فرهنگ و سیاست‌گذاری در آن» در صفحه مجازی کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@ به گفتگو بپردازیم.

 

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.