گفتگو های زنده سرطان قرن

این نشست ها در تاریخ 14 و 16 اردیبهشت ماه طی دو گفتگوی زنده در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ با یکی از اساتید این حوزه برگزار می گردد.
اقدامات اسرائیل علیه منافع ملی ایران در یک سده گذشته

گفتگو های زنده سرطان قرن

صهیونیسم بین ­الملل سال‌هاست که به طرق و عناوین گوناگون می‌کوشد به جهان اسلام ضربه بزند، برای هرچه عالم­گیر شدن فتنه­ها تلاش می‌کند و در این راه از هیچ جنایت و خیانتی فروگذار نکرده و نخواهد کرد. مسألة اشغال سرزمین فلسطین، مقدمه و پیش‌پردة نمایشی است که در قلب عالم اسلام، متأسفانه عملی گشته است. صهیونیسم بین­ الملل از طرق مختلف و در جنبه‌های گوناگون و با اختلافات مذهبی، اجتماعی و … با هدف سیطره بر جهان و خصوصاً جهان اسلام، باعث واگرایی مسلمین شده است.

ایجاد کشوری غاصب که قبله اول مسلمانان را غصب کرده و ظلمی که به فلسطینیان به عنوان ساکنین اصلی این سرزمین توسط این رژیم اشغالگر وارد می‌شود، رودرویی ما با رژیم صهیونیستی را جدی‌ و بنیادین نموده است. همچنین اسرائیل به مانند یک غدّه سرطانی همواره برای مردم منطقه مشکل‌آفرینی نموده است و موجب اختلافات جدی بین حکومت‌های اسلامی بوده است که منجر به عدم شکل‌گیری اتحاد سیاسی‌اقتصادی در منطقه و بین مسلمانان شده است.

در همین راستا و به مناسبت روز قدس  قصد داریم در کانون اندیشه جوان پیرامون دو موضوع «برتری قوم یهود در آموزه‌های صهیونیست» و « اقدامات اسرائیل علیه منافع ملی ایران در یک سده گذشته» در تاریخ ۱۴ و ۱۶ اردیبهشت ماه طی دو گفتگوی زنده در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ با یکی از اساتید این حوزه به گفتگو بنشینیم.

 

 

 

 

نشست اول : برتری قوم یهود در آموزه‌ های صهیونیست

نشست اول : برتری قوم یهود در آموزه‌ های صهیونیست
یهود دارای تاریخی بسیار طولانی و پرماجرا در حدود چهارهزار سال می باشد. این قوم پرماجرا از بدو تشکیل اسلام در مدینه، گاه مخفیانه و گاه علنی به دشمنی با پیامبر(ص) پرداختند و به شیوه های مختلف جهت تضعیف حکومت نوپای اسلامی توطئه نمودند. اما صهیونیسم که در تضاد فراوانی با یهود قرار دارد، به صورت یک نهضت سیاسی مطرح است که در رابطه با عوامل پیدایش آن می‌توان بر نژادپرستی، انگیزه ایجاد دولت واحد یهودی، احساس سرخوردگی موجود میان یهودیان و انگیزه سرزمین موعود تأکید ورزید. اعتقاد به برگزیده بودن و برتری قوم یهود، ارتباط تنگاتنگی با دیگر آموزه های این دین دارد. از این رو می توان اعتقاد به برگزیده بودن قوم یهود را اصلی ترین و کلیدی ترین آموزه یهودیت به شمار آورد که در گفتمان صهیونیسم این آموزه‌ها برجسته‌تر نیز شده‌اند

در همین راستا و به مناسبت روز قدس  قصد داریم تا سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ساعت ۲۲ با حضور جناب آقای دکتر محمدتقی تقی‌پور‌‌‌ موضوع« برتری قوم یهود در آموزه‌های صهیونیست » در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ به گفتگو بپردازیم.

 

 

 

 

 

نشست دوم : اقدامات اسرائیل علیه منافع ملی ایران در یک سده گذشته

نشست دوم : اقدامات اسرائیل علیه منافع ملی ایران در یک سده گذشته

رابطه ایران با اسرائیل از همان ابتدای تشکیل اسرائیل، به دلیل موقعیت مناسبی که ایران در منطقه خاورمیانه داشت، مورد توجه صهیونیست ها بوده است و در زمان حکومت پهلوی و دوران پادشاهی محمدرضا شاه پهلوی به تدریج این رابطه شکل گرفت. تا جایی که صهیونیسم در این عصر بر شئون سیاسی، اطلاعاتی، نظامی، اقتصادی و تربیتی سیطره مورد توجهی پیدا کردند که از آن‌جمله تشکیل ساواک با همکاری سرویس اطلاعات اسرائیل تحت عنوان موساد و نیز روابط گسترده نظامی و اقتصادی و حضور ‌‌آن‌ها در ایران می‌توان اشاره نمود.

امّا با پیروزی انقلاب اسلامی، به طور کلی حضور صهیونیست ها در ایران به اتمام رسید. گفتمان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر وحدت‌گرایی اسلامی، حمایت از مظلومان جهان و ویژه مردم فلسطین و طرد نیروهای خارجی از منطقه استوار شده بود که این موضوع برای صهیونیست‌ها ضایعه‌ی بزرگی به شمار می رفت؛ لذا آنها به فکر براندازی نظام جمهوری اسلامی و تقابل با آن افتادند و در همه زمینه های تبلیغاتی از جنگ نرم، فرهنگی و اقتصادی و … مشغول به توطئه شدند.

در همین راستا و به مناسبت روز قدس  قصد داریم تا پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ساعت ۲۲ با حضور جناب آقای دکتر محمدتقی تقی‌پور پیرامون موضوع« اقدامات اسرائیل علیه منافع ملی ایران در یک سده گذشته» در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ به گفتگو بپردازیم.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.