آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و فعلی کانون اندیشه جوان برگزار شد

با حضور آیت الله رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آئین تکریم و معارفه مدیران پیشین و فعلی کانون اندیشه جوان برگزار شد.
آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و فعلی کانون اندیشه جوان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کانون اندیشه جوان  آیت الله رشاد در این دیدار ضمن گرامیداشت ایام شعبان و فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره داشتند: اگر شیعه سرمایه های معنوی خود را که از حضرت معصومین به میراث برده، حفظ می کرد، می توانست جهانی را فتح کند، اما حیف که غفلت می کنیم.

ایشان در ادامه با تاکید بر تمرکز کانون بر قشر جوان نخبه، خواستار تبدیل کانون اندیشه جوان به کانون تربیت جوانان نخبه شدند. همچنین اشاره داشتند که باید کانون را از محدوده فعالیت ها و حوزه تاثیر تهران خارج کنیم و فعالیت ها را ملی کنیم که استفاده از تشکل های مردمی و مردم نهاد از ظرفیت های موجود برای دستیابی به این مهم است.

مدیر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین در تمرکز بر نسل جوان و توسعه فعالیت های کانون توجه به حوزه علمیه و بانوان را دو جامعه قابل توجه برای کانون دانستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه بر مسئله معنویت را در رویکردهای نوین کانون امری لازم عنوان کردند و فرمودند: اهتمام به معنویت پروری و جذب قلوب جوانان نسبت به این مسئله باید مورد توجه باشد.

توجه به جهاد تبیین و تولید محتوا و استفاده از ظرفیت های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این مسیر را از تاکیدات ایشان بود و  بیان داشتند:کانون باید مدیریت میدانی نسل نو از رهگذر تولید محتوا با رویکرد معنوی و تبیینی با استفاده از ظرفیت های پژوهشگاه را بر عهده گیرد.

آیت الله رشاد در پایان ضمن بیان ویژگی های فردی و مدیریتی محسن رحیمی عنوان داشتند: همچنین از مساعی خالصانه، جوانانه و معتقدانه و حسن انجام مسئولیت تشکر کرده و حضور حمیدرضا میررکنی را با توجه به سوابق علمی  و معنوی ایشان غنیمت شمردند.

علیرضا نادعلی از مدیران ادوار کانون اندیشه جوان  با حضور در این مراسم با اشاره به تاثیر گفتمانی کانون بر مدیران عرصه اندیشه و فرهنگ کشور به جریان ساز بودن این نهاد تاکید کرد.

عضو و سخنگوی شورای اسلامی تهران  کانون اندیشه جوان را در ادامه راه نیازمند حفظ و تقویت ارتباط فکری با پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دانست و عنوان داشت: ضمن حفظ رویکرد و راهبرد کانون در فضای مجازی نباید نسبت به مخاطبان در فضای حقیقی غافل شد.

محسن رحیمی مدیرعامل سابق کانون اندیشه جوان و دیگر سخنران این مراسم ضمن اشاره به جایگاه کانون به مثابه یک معبد گفت: روزهای تلخ و شیرینی را در این جا گذراندم و همه تلاش من این بود کانون را مرکز توجهات کنم.

مدیر حوزه هنری استان تهران با اشاره به برنامه ریزی و تلاش برای برگرداندن کانون بعد از ناملایماتی که گذارده بود به ریل اصلی خود؛ شکل گیری هویت کانون، استقرار سامانه ی اداری مالی مستقل و  تدوین طرح تحول کانون اندیشه جوان که توجه به تخاطب روزآمد با نسل جدید داشت را سه گام  مهم در دوران مدیریت خود برشمرد.

وی با اشاره به تاسیس مرکز هنر و رسانه ذیل طرح تحول که کانون را به مثابه لشکری مجازی در به نسبت با مخاطب بازآرایی نمود گفت: شکل گیری نام های آشنای مجازی و اندیشه‌گانی همچون کالک، شابک، معرکه، برنامه‌های تلویزیونی چون همقدم، حسین شهادت می دهد و مستند جستجوگر همه و همه از برکات این تولد بود.

وی در انتها ضمن اشاره به اینکه کانون نوین در دوره جدید مسیری هموارتر را پیش رو دارد گفت: ادامه طراحی ها در نسبت با ساختارهای ارتباطی تعریف شده با پژوهشگاه و دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی، ذیل مدیریتی جوان، خوش فکر، مومن و انقلابی همچون برادر عزیزم سید حمید رضا میررکنی می تواند نوید بخش دورانی طلایی برای کانون اندیشه جوان باشد

در بخش پایانی این مراسم سیدحمیدرضا میررکنی مدیر جدید کانون اندیشه جوان ضمن تشکر از اعتماد آیت الله رشاد و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: بنابر این است که کانون اندیشه جوان بر تربیت تاکید مضاعفی داشته باشد، استفاده از معنویت و دعا با توجه به سیره معصومین در این زمینه بسیار مهم و دارای ظرفیت خواهد بود.

مدیر عامل کانون اندیشه جوان با طلب دعا جهت توفیق کانون به سیره ومنش تربتی محسن رحیمی در مدیریت خود اشاره کرد و اضحار داشت: نفس معاشرت با ایشان برای من آورده زیادی داشت، امید دارم با اینکه این جلسه وداع با ایشان است اما با ایشان در تعامل باشیم.

گفتنی است در این مراسم از تلاش های و خدمات ۱۲ ساله رحیمی تجلیل شد و حکم مسئولیت حمیدرضا میرکنی به ایشان تقدیم شد.

برای مطالعه مشروح این خبر اینجا کلیک کنید.


مطالب مرتبط
گزارش تصویری آیین تکریم و معارفه مدیرعامل کانون اندیشه جوان

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.