نشست بررسی لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف

نشست علمی با موضوع «بررسی لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف» با حضور حسینعلی بای در اسکای روم کانون اندیشه جوان برگزار می شود.
نشست بررسی لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف

در لایحه ارسالی قوه قضائیه به دولت و لایحه ارسالی دولت به مجلس، ابتدا نسبت به کشف حجاب (برهنگی سر) تعیین تکلیف شده است که این مصداق درواقع مصداقِ اتم و کاملِ عنوانِ «بدون حجاب شرعی» است که در تبصره ماده ۶۳۸ آمده است. سپس به جرم‌انگاریِ برهنگیِ کامل بدن یا هر آنچه در حکمِ برهنگی کامل است، برهنگی قسمت‌هایی از بدن ‌غیر از سر، و نیز به پوشش‌های نامتعارفی مانند پوشیدن لباس‌های نازکِ بدن‌نما که خلاف هنجارهای اجتماعی است، پرداخته شده است و در ادامه مسئولیت رانندگان، متولیان ناوگان حمل‌ونقل، مسئولان ادارات و نهادهای حاکمیتی و کارکنان این بخش‌ها، مسئولان ادارات و اماکن غیرِدولتی و نیز دارندگان واحدهای تولیدی بیان شده است و در بخش‌هایی از لایحه به جرائم افرادی که به بانوان محجبه به‌سبب پوششان توهین می‌کنند و نیز جرائم افرادی که علیه حجاب، فعالیت تبلیغی دارند یا به صورت سازمان‌یافته علیه حجاب اقدام می‌کنند و یا با ارتباط‌گیری با بیگانگان اقداماتی را جهت تضعیف حجاب به‌عمل می‌آورند، پرداخته شده است. موادی از لایحه مزبور نیز به مجرمانه بودنِ توهین و ضرب و جرح افراد به یکدیگر ـ تحت هر عنوانی که باشد ـ و نیز نحوه بارگذاریِ مستندات تخلفات و جرائمِ موضوعِ لایحه و نحوه رسیدگی و دادگاه رسیدگی‌کننده به این جرائم اختصاص یافته است.

به طور کلی، لایحه ارسالی همانند بسیاری از طرح‌ها و لوایح، دارای نقاط ضعف و قوتی است.  در همین راستا قصد داریم تا در پنج شنبه ۹ آذر ماه ساعت ۹ صبح با حضور دکتر حسینعلی بای نشستی در اسکای روم کانون اندیشه جوان تحت عنوان «بررسی لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف» برگزار نماییم.

این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. هستی بدون حجاب بین اجزای آن معنا ندارد. از ذرات زیراتمی تا مجموعه هایی از کهکشانها نوعی محدودیت در روابط درون برونی وجود دارد. بین خالق و مخلوقات یک حجاب و بین ۷ آسمان ۶ حجاب لازم است و در قرآن هم ۷ کلمه حجاب وجود دارد